Dołącz do SOC Perceptus
Security Operation Center działa w firmie Perceptus od 2019 roku. Procesy realizowane w SOC zostały certyfikowane za zgodne z ISO 27001:2017. Obecnie, w związku ze wzmożonym zainteresowaniem obsługą SOC rozbudowuje struktury.
Pracownik Security Operation Center (SOC) będzie pełnił kluczową rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa informacji i reagowaniu na incydenty związane z cyberbezpieczeństwem. SOC to pierwsza linia obrony w organizacji, odpowiedzialna za monitorowanie, wykrywanie i raportowanie zagrożeń oraz prowadzenie podstawowej analizy incydentów.
Czego oczekujemy od pracownika Security Operation Center L1?
Wykształcenie i doświadczenie
- Wykształcenie średnie lub wyższe techniczne, preferowane kierunki związane z informatyką, telekomunikacją, bezpieczeństwem informacji lub pokrewne.
- Praktyczne doświadczenie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, monitoringu sieci, zarządzania incydentami lub pokrewnych obszarach będzie dodatkowym atutem.
Znajomość systemów i narzędzi
- Zrozumienie podstawowych koncepcji związanych z infrastrukturą informatyczną,sieciami komputerowymi, systemami operacyjnymi i aplikacjami.
- Podstawowa znajomość protokołów sieciowych i standardów (HTTP, HTTPS, ICMP,SSH, FTP, SMTP, IMAP, POP, SNMP, WMI, syslog, NTP, DHCP, DNS)
- Podstawowa wiedza z zakresu konfiguracji i administracji systemami operacyjnymi (Windows, Linux)
- Znajomość zagrożeń sieciowych
Monitorowanie i wykrywanie zagrożeń
- Zdolność do monitorowania systemów, sieci i logów z wykorzystaniem narzędzi SOC w celu wykrywania nieprawidłowości i potencjalnych zagrożeń oraz naruszeń cyberbezpieczeństwa w czasie rzeczywistym;
- Umiejętność analizy alarmów, zdarzeń i incydentów w celu określenia ich priorytetu i odpowiedniego reagowania.
Reagowanie na incydenty
- Zrozumienie procedur reagowania na incydenty i umiejętność ich skutecznego stosowania.
- Współpraca z innymi zespołami w celu koordynacji działań reagowania na incydenty.
- Dokładne i systematyczne dokumentowanie incydentów, raportowanie i analiza przyczyn ich wystąpienia.
- Przygotowywanie wstępnej analizy wykrytych zdarzeń, naruszeń cyberbezpieczeństwa
Komunikacja i współpraca
- Umiejętność skutecznej komunikacji zarówno w piśmie, jak i ustnie w języku angielskim na poziomie minimum B2.
- Zdolność do pracy zespołowej, współpracy z innymi członkami zespołu SOC oraz innymi działami w organizacji.
Samodzielność i rozwiązywanie problemów
- Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów w sytuacjach stresowych.
- Skrupulatność i zdolność do skutecznego zarządzania czasem.
Mile widziane będą:
- Certyfikacje z zakresu cyberbezpieczeństwa, takie jak Security+, CISSP, CEH, itp., będą mile widziane.
- Znajomość narzędzi i technologii wykorzystywanych w SOC, takich jak SIEM (Security Information and Event Management), IDS/IPS (Intrusion Detection/Prevention System), antywirusy, firewalle, sondy sieciowe, DLP itp.
Co oferujemy w zamian za Twoje zaangażowanie?
- Forma współpracy B2B, UoP,
- Forma pracy full time,
- Praca zmianowa 24/7 – 100% z biura,
- Szkolenia wewnętrzne,
- Dofinansowanie do szkoleń zewnętrznych,
- Jasna ścieżka kariery,
- Możliwość awansu lub zmiany projektu,
- Pakiet medyczny,
- Ubezpieczenie na życie.